Informace o nehodovosti „už neprší“?

… nám než konstatovat, že jsme (řidiči motocyklů) nepolepšitelní! Všude jsou výsledky statistik o něco málo optimističtější, ale u motocyklů ??? Chybí nám disciplína, sebekázeň a často zapomínáme na slušnost. Vždyť dnes ví už naprosto každý, že motorka má obrovské zrychlení a jezdit z křižovatky, či po předjetí „plechovkáře“, po „zádech“ je volovina! Natož pak, když se o pár stovek metrů dál kvůli rychlosti patrně dostanu do potíží?! Někdy to vyjde je o čem hovořit, ale …

Obecně: Policie ČR za prvních 7 měsíců letošního roku šetřila celkem 42 260 nehod,
při kterých bylo 399 osob usmrceno, 1 590 osob těžce zraněno a 12 033 osob
zraněno lehce.

Skvělé je, že v porovnaní s obdobím leden až červenec roku 2009 zaznamenáváme pokles

  • počet usmrcenych o 56 osob, tj. o 12,3%
  • počet těžce zraněnych o 392 osob, tj. o 19,8%
  • počet lehce zraněnych o 1 217 osob, tj. o 9,2%

Počet usmrcených osob za prvních sedm měsíců roku 2010 je nejnižší od
roku 1990. Nejvíce usmrcených bylo v roce 1994, kdy zahynulo 767 osob. Poprvé
od roku 1990 se „dostal“, byť o jednu osobu, počet usmrcených osob v prvních 7
měsících pod významnou hranici 400 osob.
Počet těžce zraněných osob je v porovnaní od roku 1990 nejnižší a poprvé
od roku 1990 se dostal pod hranici 1 600 těžce zraněných v tomto období; nejvíce
těžce zraněných bylo v roce 1997 (3 689 osob).

To zní dobře!

Ale má to jeden háček!
Vzhledem k tomu, že fenomén „globálního oteplování“ nám nachystal léto plné přeháněk, možná nejezdíme na motorce tolik, kolik v jiných letních měsících. A právě proto …

Nejvíce ubylo nehod na mokrem povrchu komunikace (o 2 091 nehod), (to se asi řidiči automobilů museli chovat ukázněně, protože ti jedou voda „nevoda“!?),

… a jen co se voda přežene, berem motorku a silnici útokem! Jdeme si to na chvilku užít – naplno!

Protože!

Z celkového počtu 399 lidí, kteří přišli o život při nehodách v silničním
provozu v období od ledna do července 2010, bylo :

  • 54 řidičů motocyklů
  • 6 spolujezdců na motocyklech
  • 2 řidiči malých motocyklů
  • 2 řidiči mopedů

 

A to je opět nárůst!
V porovnaní se stejným obdobím roku 2009 byl vyšší počet usmrcených v
kategorii:

  • řidič motocyklu o 5 osob
  • spolujezdec na motocyklu o 5 osob
  • řidič mopedu o 2 osoby

 

Mohli by jsme se zabývat čísly dále, např., zda je nejvíce nehod v pátek navečer a nebo v sobotu po ránu, na okresce, nebo na hlavním tahu, ale chtěli jsme jen upozornit na to, že i když se o motocyklech mluví čím dále častěji a na silnicích jich přibývá, že je pro nás nejdůležitější, aby mezi těmi tragickými čísly, neúprosných statistik, řidičů motocyklů ubývalo!

(Použito z mat. MDČR/Ředitelství služby dopravní policie Policejního prezidia ČR)

Co je vlastně důležité? Dopiš další životně důležité body!

  • Soustřeď se!
  • Nepospíchej!
  • Zpomal do každé křižovatky!
  • Nauč se číst každý metr silnice!
  • Nikdy se nespoléhej, že Tě řidič protijedoucího vozidla registruje!
  • Počítej s tím, že z každé polní cesty Ti to tam někdo může „poslat“!
  • Nevěř, že by řidič vozu dělal totéž co Ty!
  • Při předjíždění větších aut pozor na vjíždějící vozidla zprava!
  • Traktor s vlekem, který najíždí vlevo to patrně „pošle“ doprava!
  • Ten kdo Ti „dává přednost“ Tě ve skutečnosti třeba vůbec nevidí!
  • Nenech se nikým a ničím vyhecovat!
  • Jeď vždy podle sebe, svých schopností a možností!
  • Nevěř každému kdo Tě „pouští“!
  • Každé předjíždění je zvlášť nebezpečné, pojede vozidlo skutečně rovně?
  • S úsměvem a v „poho“, v žádném případě ne v křeči!
  • Jeď se „vyřádit“ na okruh!

Třeba i s námi. (viz. kurzy ZDE)

Za Stop Nehodám o.s.

Mazzda

Srpen 30, 2010

Štítky:
  • Docela dlouhou dobu se pohybuji v oblasti motorismu, ať ve sportovním týmu, policista, učitel autoškoly a posledních šet let v BESIPu.
    Se zájmem pravidelně sleduji stránky stopnehodam.cz.zavodak.webparking.cz a jsem rád, že takový projekt je díky několika nadšenců na světě.
    Je společensky i lidsky nepřijatelné, aby umírali mladí lidé na silnicích. Je jisté, že jen letáky, spoty a pytle na silnicích bez dalších aktivit a přímého kontaktu s motorkáři nestačí. Kurzy bezpečné jízdy na autodromu jsou podle mne správnou cestou a další neodělitelnou části preventivně výchovné činnosti.
    Autoškola je skutečně pouze základ pro zvládnutí a pochopení předpisů, pravidel a základních dovedností k řízení motocyklu. Bohužel praxi a návyky řešení krizových situací se absolvent autoškoly učí přímo v provozu a zážitkem konkrétní situace. To je ale docela pozdě.
    cestou jsou rozhodně kurzy bezpečné jízdy prováděné profesionály, kteří jsou schopni své zkušenosti a dovednosti předávat.
    Celému týmu držím palce, jen mne mrzí, že ze strany těch, kteří se na prevenci ze zákona podílet mají je velmi malý zájem a nedostatečná podpora. O tom, že nejčastější příčinou vážných dopravních nehod je selhání lidského činitele, nesprávný způsob jízdy dokážeme hovořit dlouhé hodiny, ale tihle nadšenci to opravdu konkrétně řeší.
    těším se na shledání na kurzu 8.9.2010.

    Mirek Klásek

  • Děkuji – děkujeme za názor a za podporu! Zvlášť když to jsou slova profesionála je to pro nás o to cenější kritika. Jestli se nám daří snížit nehodovost je jen velmi těžko prokazatelné, ale když se k nám neustále přidávají další lidé, kteří chtějí poradit, nabídnout spolupráci a nebo se účastnit kurzů a tím měnit a zlepšovat nejen sebe, ale nás – všechny řidiče, je to moc dobré a všem Vám za to ještě jednou dík!
    Mazzda

  • Napsat komentář