Jak jsme testovali pneu Mitas Sport Force +

Hořice_0004

Konečně přišel ten správný čas na první letošní trénink. Suzuki GSXR 600 K6 je připravena a protože jsou hořické závody, 300 Zatáček Gustava Havla 2017, za dveřmi volíme pro testování místo Brna autodrom Most.

 Je krásné květnové ráno a teplota asfaltu se líně škrábe vzhůru. Na motocyklu máme zcela nové nastavení tlumičů (po repase) a proto na první svezení nahříváme loňské, ale stále pěkné Pirelli Diablo Supercorsa SC01 vpředu i vzadu.

První trenink je spíš „seznamovačka“ s tratí a „bike“ po zimě. Ani nekoukám na časy, ale chci několik úprav na seřízení podvozku. Kontrolujeme tlaky v pneu a hurá na trať podruhé. Teď se motocykl chová podstatně klidněji a já jsem spokojený. Časy jsou v rozpětí desetinek nad a pod hranicí 1:50-ti. Takhle by vlastně mohl probíhat zbytek dne, ale …

Slíbil jsem, že otestujeme chování pneumatik Mitas na motocyklech motoškoly STOP NEHODÁM a tak trochu jsem si dal úkol, že vyzkouším chování pneumatik i na velkých dromech. Teď je ta správná příležitost přezout. Jsme jen pár hodin od přejímky v Hořicích a na případné opravy by nebylo moc času, ale dávám povel. „Gumy sundat a nasadíme Mitasy!“ Reakci mechanika Jirky jsem čekal a tak jsem mu nabídl, že mu budu pomáhat s přezutím. Ovšem tato reakce přebyla tu první a za chvilku bylo bez odmlouvání přezuto na Mitas Sport Force + 120/70 ZR 17 vpředu a na Mitas Sport Force + 180/55 ZR 17 vzadu. A co tlaky, ptá se Jiří? Nevím, neznám, budeme zkoušet, případně přenastavíme podvozek. To bylo něco pro něj. Tudíž jsem pronesl další a dost zásadní slib, že když se to povede a budou vykazovat dobré jízdní vlastnosti, že je necháme i na závody 300 Zatáček Gustava Havla. Při montáži bylo patrné, že pneumatika má opravdu pevnou konstrukci jak výrobce uvádí.

Pokus první. Teplota trati se dostává přes 15°C.  Nahříváky jsme takřka nestačili nasadit a už je zase rveme dolů a vyrážím vstříc velkému neznámu. No zase tak moc velkému ne, protože jsem přelouskal několik zahraničních recenzí, ale stejně, znáte to, je třeba si to sám „osahat“.

Projíždím boxy a najíždím na trať. Hnedle při nájezdu do retardéru mě trochu překvapilo vedení skoro studené gumy. U studené pneumatiky na to nejsem zvyklý, aby tak přesně kopírovala nasazený oblouk. První kolo je za mnou. Dobržďuji opět do retardéru a vše funguje tak jak má. Motocykl na brzdách přesně drží stopu a ochotně se sklání vpravo a snadno překlápí. Přichází výjezd a prudké „gazování“. Zadní kolo motocyklu na obrubníku lehce ucukává, ale když se gumy opět drží asfaltu projeví se přesnou a klidnou stopou. Tak to jde kolo od kola. Každé další kolo jsem si víc a víc jistější a motocykl jede jak po kolejích jak na brzdách tak v maximálních náklonech. Ve výjezdech při zrychlení je zadek malinko uklouzaný, ale hlásí se. Osm měřených kol je za námi. Měříme tlaky, fotíme gumy, líčím zážitky a je nad slunce jasné, že jsme to s tlakem v zadní pneu pořádně přehnali. A tak srovnat tlak v zadní gumě, lehoulinká korekce předku a jedeme se popasovat s mosteckým dromem podruhé, na pneumatikách Mitas Sport Force + .

Od prvních kol je zřejmé, že  teď jsme se do tlaků trefili a snad není potřeba cokoliv dál měnit.
Motorka je stabilní a i při maximálních náklonech skvěle drží. Až jsem z toho pocitu, že motocykl neusmekává, malinko nervózní a nemám to rád.
Dalších osm kol je změřených a já se v depu nestačím divit. 1:51,10  jsem v takovém komfortu opravdu nečekal. Balíme a jedem přímo do Hořic.

Že jedu v Hořicích na Mitasech?! Ano!

Páteční přejímka dopadla na výbornou. První sobotní trénink zjišťuji kudy vlastně vede trať hořických zatáček, protože desetiletá přestávka přece jenom zanechala trhliny v mé paměti. První kola jsou za mnou, ale musím přiznat, že vydřená. Pak následuje přestávka na dolití paliva a zbytek tréninku je ve zkratce řečeno „špatné“. Chybí taková ta pohoda a jistota, kterou získáváš jen a jen vyježděností a dokonalým seznámením s tratí. Čas 2:38,04 ale stačí na 29 místo. To znamená, že když se odpolední trénink pojede na vodě jsme kvalifikováni. Po poradě s Milanem, který má na starost podvozek motocyklu ještě malinko změkčujeme a upravujeme i tlak do přední a zadní Mitasky. Odpolední trénink je stejně chladný, ale je už zcela o jiné pohodě. Motocykl funguje a po osmi měřených kolech jsme spokojeni, že jdeme do závodu s časem 2:34,680 což na startovním roštu přineslo 28. místo v předposlední  řadě.

Nedělní počasí se mění a nad Hořicemi je konečně slunko. Asfalt místy dosahuje 20°C. Těsně před polednem je třída do 600 ccm odstartována na 11 kol. První kola si tak pomyslím, zda mi po padesátce stojí za to se tady motat na konci startovního pole mezi mladíky, ale odpověď přichází bleskově, „ano a možná častěji“, abych se mohl motat i více vpředu. Fyzička, hlavně díky přítelkyni Elišce, vydržela až do posledních kol zapsaných s časem 2:32,500 což vyneslo v cíli 22 místo s plným počtem kol.

Závěrem chci všem poděkovat za podporu, ale co pneu Mitas Sport Force + ?

Vizuální kontrolou bez větších stop opotřebení, což vykazuje menší grip (přilnavost) v zatáčkách, které se projevovalo hlavně ve výjezdech ze zatáček jakýmsi neklidem zadního kola. V posledních kolech jsem sice zrychlil, ale ve výjezdech jsem musel extrémně pod motorku tělem. Co se brzd týkalo, zcela stabilní s velkou rezervou v přímém směru i v přechodu do náklonu. Velká rezerva je především v jezdci a ještě musíme přehodnotit kompletní nastavení podvozku.
Měřením úbytku směsi z profilu pneumatik zjišťujeme, že u předního pláště máme v kontrolním bodě č. 1 průměrný úbytek 0,40mm, č. 2 0,40mm, č. 3 0,45 a č. 4 0,45mm. U zadního pláště, který je zatěžován akcelerací měříme v kontrolních bodech č. 1 až 4 průměrný úbytek 0,55mm,  0,60mm, 0,60mm a 0,65mm.    (Na autodromu při vyšších teplotách byl evidentně grip větší, pneumatika odváděla vyšší výkon a byla ve výjezdech přesnější oproti road racingové trati v Hořicích kde pracujeme s nižšími rychlostmi průjezdu zatáčkou a tudíž i nižšími teplotami).

Za mě určitě značce Mitas velká pochvala! Mitas Sport Force +  jsou homologované pneumatiky určené do provozu se skvělými vlastnostmi a když se příležitostně půjdete svést na okruh – nezklamou. Dál budeme zjišťovat kilometrový průběh a informovat Vás o opotřebení, ale zatím vše nasvědčuje tomu, že vydrží. Chtěl jsem se tímto „testem“ sám přesvědčit, že na to česká značka (Slovinská výroba) má a hlasy co říkají, že „NE“ jsou pro mě naprosto liché.

 

Hořice_0006 I. Most_9928 Hořice_9973 detail81276_n detail_00x450Doporučená MOC (vč. DPH 21%):

Mitas Sport Force +           120/70 ZR 17                       2.810,- Kč

Mitas Sport Force +           180/55 ZR 17                      3.450,- Kč

 

Nabízené rozměry Mitas Sport Force + :

110/70 ZR 17 54W Mitas Sport Force +
120/60 ZR 17 55W Mitas Sport Force +
120/65 ZR 17 56W Mitas Sport Force +
120/70 ZR 17 58W Mitas Sport Force +
150/60 ZR 17 66W Mitas Sport Force +
160/60 ZR 17 69W Mitas Sport Force +
180/55 ZR 17 73W Mitas Sport Force +
190/50 ZR 17 73W Mitas Sport Force +
190/55 ZR 17 75W Mitas Sport Force +

 

S pozdravem

Vláďa Mašek

www.stopnehodam.cz                                                             26. května 2017

Napsat komentář