Kampaň, nebo výcvik – co dá víc? ! ?

Opět super parta lidí, která si s dobrou náladou přivezla i výborné počasí.

Jak dopadl výcvik, resp. trénink ve zdokonalení ovládání motocyklu, ale také i vlastního já, musí hodnotit Ti, pro něž byl program určen.

Já chci Vám všem poděkovat za vzornou a disciplinovanou účast. A také zároveň poděkovat vedení autodromu Sosnová za skvělé zázemí a podmínky k pořádání těchto kurzů.

Ale!

Motocykl patří na silnice a je to báječný dopravní prostředek. V České republice, ale během posledních 50-ti let ztratil hodně ze své popularity (
díky státní politice – Do komunismu na motocyklu!? ROZHODNĚ NE! Každý soudruh a jeho rodina pojedou vozem!
) a propadl se v systému zkvalitňování výcviku od autoškol přes cvičiště až na okraj zájmu.

Mluvíme o třinácti hodinách výcviku jízd na motocyklu v autoškole! Někde je to tak a někde zase jinak. Nechci a ani nemohu hodnotit! Mám ale i několik známých mezi „autoškoláky“ a Ti do výcviku dávají ze sebe moc a možná i o trochu víc! A mluvíme o 5 až 6,5 tisících korunách pro ně a k tomu učebna a atd. a atd.! Kolik dáme jen za třináctihodinovou jízdu v páchnoucím taxíku!? Kolikrát už volali po tom, že jízda s instruktorem v provozu není úplně nejšťastnější řešení a je i nebezpečná a je třeba zákony postavit (možná jen od sousedů okopírovat) trochu jinak!

Systém (MDČR) i v jedenadvacátém století setrvačně mele totéž! Možná , když by se pro nějakou „šikovnou společnost“ našlo několik desítek, spíš stovek milionů, tak by se snad třeba nějaká studie „potřebnosti změn“ mohla vypracovat a mohlo by se to celé posunout někam více „nahoru“! A, nebo, nějaká kampaň by mohla napravit to, že se lidi „zpřerážej“ na silnicích! Ty ty ty a nebo zaplať! Například – 195.000.000,- Kč by dokázalo v ČR vyškolit při jízdách na okruzích více jak 65 tisíc řidičů motocyklů!

Myslíte si, že ten kdo podepsal „miliardu“ na zvýšení bezpečnosti na silnicích, si například všiml toho, že dnes běžně dostupný motocykl má třeba 50 až 140 kW při stejné hmotnosti jako když se na „motóru“ proháněl soudruh Gottwald?

Tu dřinu, ten výcvik děláme „za svý“ a ve svém volnu a suplujeme systém! Parta nadšenců! Pravda – ono nás to baví! Ale není už čas na to, abychom třeba řekli společně – tudy systéme, tudy ne!?

Níže můžete přidat svůj názor – přidejte!

A děkujeme za něj!

(
pozor – opsat správný kód
)

Mazzda

Foto Autodrom Sosnová 25.srpna 2010

Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázek moc povedené fotky ZDE Díky !

Srpen 25, 2010

Štítky:
  • Jo s autoskolou je problem.
    Ti instruktori na tom casto sami neumi a treba ani treba nikdy nejeli vic jak 100kmh.
    Tech 13 hodin se navic najezdi nekde pri rychlostech kolem 40-60 kmh.
    Mne treba i zkusebni komisar nutil jezdit porad u kraje (stopa se neresila), zazni i takova moudra jako na predni brzdu nesahat atd.
    Pak kdyz doma nekdo sedne na supersport tak je nestesti na svete.

    A konkretne k vcerejsku: Bylo to dobre. Nejvetsi zazitek videt Corelu91 nazivo. A jsem rad ze jsem si konecne zkusil
    to brzdeni na zivo a vim ze musim trenovat. Prinosne taky bylo ze nekdo zkuseny jel za mnou a sledoval moje chyby.
    Akorat takova poznamka: ja precetl dost teorie (Twist Of The Wrist 2,Sport Riding Techniques atd)
    jen to zatim neumim tolik prevest do praxe (zacal jesem jezdit letos).
    Ale mozna by stalo za to v te teorii (pred jizdou) jen tak ukazat par obrazku jak najizdet do zatacky,
    jak vest pohled a ze se ma co nedriv zacit pridavat.
    To byly pro mne zasadni veci ktere kdyz jsem se docetl tak jsem se dost zlepsil.

    Jinak diky za peknou akci!

  • Díky za komentář!
    Děláme to pro zlepšení a zažití ovládání motocyklu a to hlavně trénikem naživo. Našim cílem je, aby z kurzu každý odjížděl s pocitem, že to co umí je jen další krůček ke zlepšení. Aby se každý na sebe mrknul s vetší pokorou a chtěl se učit dál.
    Možná jsis ani nevšiml, ale teorie máme připravené opravdu mraky. Kdyby jsme chtěli projít těch několik prezentací a u každého bodu se malinko zdržet tak celý trénink jde stranou a ještě teď jsme v učebně. Další věc je ta, že není v lidských silách pojmout a vstřebat tolik materiálu.
    Každý výcvik je stejný a velmi podobný, ale právě například dotazem , nebo ukázkou se odbočí vždycky někam malinko jinam. Proto z každého kurzu ProStart si odneseš něco malinko jiného a to si myslím, (myslíme), že je dobře.
    V rámci spolupráce se Sosnovou jsme nyní snížili cenu výcvikového půldne na 900,- Kč. (Raději nepočítej, když víš, že 1 hod stojí 3000,- Kč)!
    Budeme se těšit na další setkání!
    Ještě jednou díky Tobě!
    Tak přeji hezké léto a pěkné kilometry!
    Mazzda

  • Ahoj !
    Když nepočítám pár hodin ma „esvéčku“ před 2ma lety, jezdím na „velký“ motorce něco přes 2 tejdny. Protože se touto, pro někoho úchylnou, zábavou hodlám velmi vážně zabejvat, věnoval jsem v podstatě celou letošní dovolenou na svý „rozježdění“. V jeho rámci jsem se samožřejmě ocitnul i v situacích, kdy jsem se někam vešel nebo včas zpomalil, spíš jen díky shodě příznivých okolností než díky svým dovednostem. Právě a nejen proto jsem využil Coreláčovýho tipu na účast v týhle akci.
    Krátce: Po pár hodinách jsem docela utahanej odjížděl ze Sosnový bohatší o mraky zážitků a snad i dovedností, který jsou pro mě, motorkářský miminko, bez debaty pro šanci si svoji úchylku užít, nezbytně nutný – o tom se ani nikoho jinýho nepotřebuju přesvědčovat.
    Ježdění po okruhu, průjezdy zatáček, náklony, brždění, úhubný manévry, zjištění limitů ( nebo spíš přiblížení se k nim), zautomatizování správných návyků – to jsou věci, který se prostě na silnici nebo dokonce v provozu nenaučíš a nevyzkoušíš. Nebo vyzkoušíš ale s daleko, hodně daleko větší mírou nebezpečí a bolesti. Tak to je.
    Prostě pár hodin v motorkářský atmosféře, kde nikdo nekouká, jestli jsi jelito a jakou nebo jak máš vyvoněnou mašinu, za pár desetinek vteřiny nebo pár metrů, který můžu někdy ukrutně nutně potřebovat – to jsem v Sosnový dostal…
    Za to děkuju a příště mi ( nám ), Mazzdo, objednej mokrý počasí, jo !? :)
    Petr

  • Napsat komentář