Nadstavbová výuka efektivního ovládání motocyklu a skútru, zaměřená na snížení nehodovosti motocyklistů.

Startujeme základním výcvikem: ProStart !

Jedeme dál, pro velké autodromy: ProLimit !

Každá minuta strávená jízdou na autodromu pod přísným dohledem instruktora, přináší změnu v chování a v ovládání motocyklu. Přináší velmi důležitou koordinaci všech pohybů těla, tolik důležitou k bezpečnému ovládání motocyklu. Přináší souhrn informací, které mají pozitivní vliv na chování řidičů motocyklů.

Určeno hlavně čerstvým absolventům autoškol, ale svým programem zaujme i zkušené „motorkáře“.

Není řidiče motocyklu, který by neměl co najít – zlepšit na svém řízení a v čem se zdokonalit!

Celodenní kurzy, ve kterých se mimo ježdění pod vedením zkušených instruktorů dozvíte a zopakujete si:

  • základy první pomoci
  • nejčastější příčiny dopravních nehod motocyklistů
  • základní techniky brzdění, vyhýbání a plynulého přenášení těžiště
  • změny v chování motocyklisty ve stresu a rizika s tím spojená
  • minimum o důležitosti nastavení podvozku motocyklu
  • důležité změny v legislativě a rozdíly mezi ČR a EU


Naučíme Vás řídit motocykl!

Zaručujeme Vám individuální a velmi kvalitní přístup našich instruktorů.

Zdokonalíme Vaše zkušenosti s ovládáním motocyklu, hlavně při řešení krizových situací, odstraníme špatné návyky a nabídneme Vám odpovědi na Vaše dotazy.

Sami budete mile překvapeni o kolik % dokážete během výcviku zmenšit brzdnou dráhu motocyklu!

Výsledkem je více bezpečí, sebeovládání a kázně při jízdě na běžných komunikacích.


K dalším důležitým prvkům naší ochrany patří:

Na co nikdy nezapomenout !

Kvalitní helma

  • vždy pro sebe vybíráme novou homologovanou helmu, která pevně (ne bolestivě) obepíná celý obvod hlavy. Ideální stav je ten, když Vás prodejce nechá si helmu na motocyklu vyzkoušet.
  • nezapomeň – spolujezdec musí být vybaven stejně kvalitně!
  • nedoporučujeme helmy z druhé ruky! Helmy stárnou a po více než pěti letech provozu je obecně životnost helmy na konci. Předchozí majitel někdy může zamlčet poškození helmy, které pro Vás může mít při případné nehodě fatální následky!


Při výběru helmy dbáme na tyto kritéria:

Vybíráme helmu dle typu motocyklu a jeho použití. Není vhodné mít jednu „universální“ helmu na několik různých motocyklů s různým využitím!
Použitý materiál skořepiny helmy – kompozit dražší, ale podstatně kvalitnější než termoplast!

Celoobvodová helma – integrální nejlepší řešení – nabízí ochranu celé hlavy!

Pamatuj – poloviční helma – menší než poloviční ochrana!

Helma v pozici sedícího řidiče nikde nesmí bránit ve výhledu!

Hmotnost helmy – čím je helma těžší, více namáhá náš krk a dochází k únavě i bolestem!

Jednoduchost údržby helmy – při čištění vnitřních materiálů vždy dbát pokynů výrobce!

Těsnost plexištítu – do integrální helmy nesmí vnikat nechtěný průvan, hlavně v oblasti očí.

Větrání helmy – hlavně v letním horku oceníme, naopak v zimních měsících těsnost větracích vstupů!

Pozor na optické zkreslení plexištítů, hlavně u levnějších helem. U netvrzených plexištítů hrozí poškrábání během velmi krátkého používání!

Dostupnost náhradních dílů – hlavně plexištít budeme s určitostí vyměňovat!
Doporučujeme vybírat helmy výrazných (signálních) barev s reflexivními prvky!

Pozor ! ! ! Je dobré mít kolem sebe výrazné barvy! Někteří sází i na výrazný hluk! Ale ani to Tě neochrání – nejsi vidět a už vůbec ne slyšet! Nauč se řídit – to znamená, hlavně přemýšlet!


Dokonalá znalost a zvládání motocyklu!

Je několik cest, jak se naučit znát svůj motocykl. Všichni víme, že v běžném silničním provozu se učit nic nedá, ale lze i celá léta jezdit! Sám provoz nás určitě spoustě věcí naučí a každou jízdou se v řízení motocyklu zdokonalujeme. Nabíráme cenné zkušenosti a nechtě se učíme i spoustě chyb, i tak neustále chybí základ. Chybí základní trénink a zvládnutí krizových momentů. Někdo z nás má velké štěstí v tom, že se do krizové situace nedostane nikdy. Ale na každého z nás někde moment, kdy budeme nuceni bleskurychle a bezchybně reagovat čeká! Na každého z nás každým dnem někde ten moment překvapení číhá a lze se mu postavit. Předcházet mu lze tréninkem ovládání motocyklu, spojené zároveň s procvičováním vlastních reflexů a reakcí. Musíme během tréninku zapojit veškeré smysly, které velí koordinaci pohybů a též ve velmi vypjatých momentech si s „chladnou hlavou“ poradit s jakkoli složitou situací, nebo nám mysl včas zavelí (naučíme se) – tudy ne, zpomal, soustřeď se!

    Startujeme základním výcvikem:

  • ProStart !
    Jedeme dál, pro velké autodromy:

  • ProLimit !


Optimální nastavení podvozku a naprosto bezvadný technický stav motocyklu!

Podrobným rozborem dopravních nehod bychom se dostali k zajímavým výsledkům, kdy hlavní roli hrají – přecenění vlastních schopností, souhrn chyb a drobných maličkostí, které v daném momentu mohou mít tragické dopady. Ten moment už nelze vzít zpět, ale dobrou přípravou mu lze předcházet! Technický stav motocyklu, motocyklu zvlášť!, je neoddiskutovatelný prvek bezpečnosti, jak pro nás, tak pro okolí! Nikdy nepodceňujme technickou připravenost motocyklu!

V programech ProStart a ProLimit je vždy odborník, který Vám navrhne, doporučí případné změny, úpravy či nezbytné opravy podvozkových skupin a dílů.

Je vždy co zlepšovat, ale i u bezpečného zlepšování je třeba se obrátit na značkový nebo specializovaný servis, který doporučí optimální řešení našim individuálním schopnostem a finančním možnostem.

I drobný nekvalifikovaný zásah do podvozku motocyklu, změny v nastavení a nehomologované doplňky, může způsobit ztrátu kontroly nad motocyklem ve chvílích, kdy každá drobnost rozhoduje!

Nezkoušejte chování svého motocyklu v běžném provozu, ale zařaďte se do výcvikových kurzů, kde Vám pomůžeme odbornou radou i profesionálním servisem.


Žádný stres či vyčerpání – vždy být před jízdou a během ní v pohodě!

Jakýkoliv tělesný či duševní handicap nás může při jízdě na motocyklu ohrozit.

Je třeba si neustále připomínat důležitost těchto faktorů a v běžném provozu je nepodceňovat! Naše mysl se při řízení motocyklu musí soustředit na vnímání rychlosti a vjemů, které nám předává podvozek. Tyto vstupy okamžitě a zcela bezchybně vyhodnotit a změnit například polohu těla, úhel sklonu motocyklu či nastavení úhlu řízení. Upravit rychlost, případně přeřadit a ještě k tomu zcela podvědomě, ale na 100% vnímat dění v našem okolí! S řízením automobilu – naprosto nesrovnatelné a mnohokrát složitější!

Proto je třeba se všechny tyto triky naučit, vstřebat je pod kůži a umět je neustále používat. Znát své možnosti a dle toho nastavit své limity!

Zařaďte se do kurzů, kde Vám poradí dopravní psycholog, kde zodpoví Vaše dotazy a naučí Vás nepřeceňovat vlastní schopnosti. Naučí Vás řídit motocykl.

    Startujeme základním výcvikem:

  • ProStart !
    Jedeme dál, pro velké autodromy:

  • ProLimit !


Dobré motocyklové oblečení odpovídající povětrnostním podmínkám!

Stejně jako u motocyklových helem neplatí, že existuje universální řešení, ani motocyklové oblečení není výjimkou. Vždy oblečení a doplňky vybíráme k danému typu motocyklu a jeho převažujícímu provozování. Vždy vybíráme optimální velikost, která nám „padne jako ulitá“ a nebude bránit v bezpečném ovládání motocyklu. To ale určitě nepoznáme vestoje na prodejně a už vůbec ne v internetové aukci! Vždy je třeba se zamyslet, nebo se poradit o využití v letních měsících či vhodnosti pro podzimní a zimní nečas. Užijeme koženou kombinézu? A má být jednodílná či dvoudílná? S vyjímatelnou vložkou, s hrbem, nebo bez, perforovaná a jaké jsou rozdíly mezi výrobci značkovými a těmi levnými? Nabízejí stejnou ochranu a pohodlí a je vůbec možno hovořit o pohodlí, když asi budeme upřednostňovat bezpečí? A jiné materiály? Cordura je přece lepší na cestování a vybavená může být zrovna jako kůže? Vložka má být pevná, žádná a nebo vyjímatelná? A „záda“ je lepší mít integrované do oděvu a nebo vždy zvlášť? Plast nebo kompozit? Asi budu shánět saffety jacket a kde vyberu ten nej? A je vždy cena ta, která určuje kvalitu?

Traduje se pravidlo, „lepší jakékoliv než žádné“, ale je toto pravda? Atd.!

Součástí motocyklové školy je mimo vlastní výcvik na autodromech, též naučit řidiče motocyklů orientovat se v široké nabídce více či méně bezpečných a různě potřebných doplňcích a příslušenstvích, které mají vliv nejen na naši pasivní bezpečnost, ale přímo ovlivňují řízení a cit k němu, čímž aktivně ovlivňují naši bezpečnost!

Příklad: Malá rukavice může během jízdy natolik ovlivnit naše soustředění, že ve chvíli, kdy je potřebná 100% soustředěnost na jízdu,se věnujeme jiným „prioritám“! Nebo v momentě, kdy musíme okamžitě reagovat během zlomku sekundy, nás překvapí ta skutečnost, že neotevřeme prsty na pravé ruce k přední brzdě! A to v rychlosti 50 km/hod během jedné sekundy urazíme 14 m! Pak už se může stát, že nezbývá jiná než pasivní bezpečnost! Totéž může platit i o rukavici bez prstů, velmi oblíbené u majitelů chopperů, kde i v letních měsících během několika desítek minut jízdy, mohou prsty pravé ruky natolik ztuhnout, že prostě zabrzdit nemůžeme!

Řidiči motocyklů často říkají, „neexistuje špatné počasí! Existuje jen špatné oblečení!“ a je to velká pravda, špatné a nedoceněné oblečení Vás může pozvat k zemi! Hlučná helma, tkaničky, nebo třásně by do provozu vůbec neměly přijít. Chraňte se před zimou a k tomu Vám může posloužit i levná pláštěnka, v létě dodržujte včasné zastávky a udržujte se v kondici nealkoholickými nápoji, nevyrábějte si hlučné motocykly, které obtěžují a unavují Vás samotné a celé Vaše okolí a jednoduše – buďte opatrní!

Nelze do několika řádků vtěsnat všechna pravidla bezpečného řízení motocyklu, ale věřte, že jízda na motocyklu je skvělá. Turistika, přeplněná města a když adrenalinové opojení, tak na volných jízdách na autodromech! Jenom my a naše zkušenosti a dovednosti rozhodují o tom jak dlouho si jízdu na motocyklu budeme užívat!

Pojďme společně předcházet zbytečným tragédiím a v kurzech bezpečného ovládání motocyklu se naučit otevřeně hovořit i o maličkostech, které nás ohrožují a naopak doporučit, ukázat a hledat bezpečné řešení!


Motocyklová škola Vás učí:

  • plně se soustředit jen na jízdu, číst každý metr silnice a věnovat pozornost dopravnímu značení.
  • Sledovat dění i v blízkosti vozovky a nepodcenit chyby ostatních!
  • Chovat se ohleduplně a dodržovat zásady bezpečného ovládání motocyklu!
  • Znát chyby vlastní a předcházet jim!
  • Poznat své limity a včas najít limity motocyklu!

Motocyklová škola vychovává a dělá lepší řidiče a řidičky motocyklů!


Kde se můžeme bezpečně učit?


1/ Autodrom Sosnová u České Lípy, Česká Republika (ProStart)

GPS souřadnice: Loc: 50°39’30.895″N, 14°32’23.707″E

1 km dlouhý autodrom s asfaltovým povrchem. Velmi dobře simuluje silnice nižších tříd a městský provoz. Velmi bezpečný a přehledný takřka z každého místa. Maximální dosažitelná rychlost pod 130 km/hod. Zvlášť vhodný výcvikový okruh pro začínající řidiče motocyklů a skútrů všech typů i objemových tříd. Během výcviku se průběžně mění nacvičované prvky na jednotlivých úsecích autodromu. K volným jízdám je autodrom vždy v celé délce. V areálu se dají zajistit i další mimo výukové aktivity, např. čtyřkolky, off road, motokáry atd. V těsné blízkosti je rekreační oblast.


2/ Eurospeedway Lausitzringm, Deutschland (ProLimit)

GPS souřadnice: Loc: 51°32’9.249″N, 13°55’43.136″E

4,26 km dlouhý autodrom se závodním asfaltovým povrchem. Mj. trať konání mistrovství světa SBK. Naprosto moderně koncipován s bohatým zázemím. Velmi bezpečný a přehledný. Vhodný okruh pro řidiče motocyklů nad 125 ccm (není vhodný pro řidiče malých motocyklů). Během výcviku se skupiny na autodromu průběžně střídají v intervalech po 20-ti, nebo 30-ti minutách. V blízkosti areálu je možno využít velmi kvalitních rekreačních aktivit a pobytu.


3/ Sachsenring, Deutschland (ProLimit)

GPS souřadnice: Loc: 50°47′30″N 12°41′20″E50.79167°N 12.68889°E

3,67 km dlouhý autodrom se závodním povrchem. Mj. trať konání mistrovství světa moto GP. Velmi hezký, moderně a bezpečně koncipovaný autodrom s kvalitním vybavením a zázemím. Vhodný pro řidiče motocyklů nad 125 ccm (není vhodný pro řidiče malých motocyklů). V blízkém okolí autodromu naleznete mnoho turisticky zajímavých lokalit

Dne 29.06. 2010

Vypracoval: Vladimír Mašek


Občanské sdružení Stop Nehodám

Červen 30, 2010

Štítky:

Napsat komentář