Otevřený dopis MDČR


Pod řidičské oprávnění skupiny B budou spadat i motorky o objemu 125 ccm

Ministerstvo dopravy plánuje změny v pravidlech pro motorkáře. Na motorky s objemem motoru do 125 kubických centimetrů s automatickou převodovkou budou moci usednout od začátku roku 2012 i šoféři aut bez zkoušek na motorku. Zpřísnění čeká naopak ty, kdo chtějí jezdit na silných strojích.

Nezkušený řidič na takovou motorku bude moci usednout až ve 24 letech. Ministerstvo tak reaguje na skutečnost, že Česko patří k zemím, kde ročně přijde o život nejvíc motorkářů v Evropě. Ani na jeden z návrhů nemá vliv rezignace ministra dopravy Víta Bárty (VV).

Na miliardu ujetých kilometrů je v Česku podle evropských průzkumů více než 200 mrtvých motorkářů. S Maďarskem, Slovinskem a Lotyšskem je Česko úplně na špičce smutných statistik, a navíc drží prim mezi zeměmi, kde se nejrychleji zvyšuje riziko pro motocyklisty – tedy pravděpodobnost, že se na svém stroji zabijí.

Je to dáno tím, že se neustále zvyšuje počet aut na silnicích, a také tím, že i velmi silné motocykly lze dnes pořídit třeba i za peníze z brigády. Už dávno neplatí, že se motorkáři zaučují na slabých motorkách a s postupem doby přecházejí na silnější stroje.

„Mladíci si kupují silné stroje, na které nemají ani fyzicky, ani mentálně,“ upozorňuje manažerka projektu Adéla Konárková.

„Odstupňování věku pro získávání oprávnění řídit motocykl vyžaduje legislativa Evropské unie. My jsme jen určili ty konkrétní věkové hranice,“ řekl mluvčí ministerstva Martin Novák. Změny nicméně musí schválit Sněmovna.

Ministerstvo vychází z toho, že teprve když bude mít mladý motorkář zkušenosti ze slabšího stroje, může přejít na vyšší kubaturu.

„Bude-li mít žadatel dvouletou zkušenost s řízením slabšího stroje, bude moci skládat zkoušky už v 21 letech. Bez zkušeností až ve 24 letech,“ upřesňuje Novák. Adéla Konárková navrhuje dokonce hranici posunout na 30 let.

Bezpečnostní rám naučí motorkáře zvládat stroj

Motorkáře chtějí učit jezdit i motocykloví závodníci. Miroslav Lisý je jedenáctinásobným mistrem republiky v mototrialu. Proto včera v Praze vypadalo trochu zvláštně, když usedl na stroj s jakýmisi bočními kolečky, vzdáleně připomínajícími ta, s nimiž se malé děti učí jezdit na kole.

Obrázek

Jejich význam se však ukázal hned, jak Lisý svoji motorku rozjel a prudce zatočil. Stroj se naklopil, až se zdálo, že se každou chvíli převrátí na bok. Pak se opřel právě o rám s kolečkem. Místo aby se jezdec svalil a zranil se, jel dál. Jde o unikátní bezpečnostní rám, který má podle Miroslava Lisého naučit začínající motorkáře zvládat svůj stroj.

„Zkušených instruktorů v autoškolách je strašně málo. Nováčci netuší, jak se motorka chová v zatáčkách nebo při brzdění,“ vysvětluje Lisý, který s bývalým továrním jezdcem Jawy Petrem Kvěchem pořádá v rámci akce Bezpečně na motorce kurzy pro zájemce právě s využitím speciálních výcvikových motocyklů.

„Pomůže to motorkářům, aby se naučili krizovému brzdění a náklonu, aby dostali do krve, jak se může stroj chovat,“ říká Roman Jakovec, organizátor kurzů pro zhruba 1 500 lidí ročně.


Zdroj: i dnes


A co na to já? Můj názor na řečené?

Dobrý den!

V poslední době se množí články o různých „skvělých“ a „nových“ myšlenkách, kterak motocyklisty napravit, snížit nehodovost atd. a co k tomu je třeba!

Vzhledem k tomu, že po letech naše snaha úředníky MDČR vyslyšena nebyla a řádné odpovědi jsme se nedočkali, připravili jsme za naše občanské sdružení otevřený dopis pro Ministerstvo dopravy, který Vám zasíláme přílohou tohoto.

Je možné něco změnit a nebo je lépe ušetřit svůj čas a vlastní peníze?

Za o.s. STOP NEHODÁM

Vladimír Mašek

Ministerstvo dopravy

Odd. bezpečnosti silniční dopravy

nábř. L. Svobody 1222/12

110 15 Praha 1

V Liberci dne 13. 04. 2011


Obracím se na Vás s několika otázkami a žádám Vás o odpověď na ně.

 

To co se děje na českých silnicích patrně netřeba znova a zas komentovat. Hrubost, nevychovanost, bezohlednost a arogance na každém metru. Kdo byl a je nula ve svém osobním životě při sevření obruče volantu se stává nadčlověkem a vyráží do souboje s heslem na život a na smrt. Když k tomu přidáme ještě nezkušenost, rychlost a různé chyby máme každodenně černou kroniku plnou! Intenzivně tento problém vnímám zhruba od roku 1994. V letech 95 a 96 jsem pořádal na českolipském a mosteckém autodromu jakési prvotní jízdy pro veřejnost které jsem sám financoval a jen část prostředků se mi vracela. O to víc jsem si začal uvědomovat jejich důležitost pro průpravu řidičů motocyklů.

Od roku 2008 jsem se na Ministerstvu dopravy ČR, resp. na odd. BESIP (. Ambrožová, Lisá) snažím sehnat někoho kdo by z příslušných úředníků naslouchal a nechal si vysvětlit potřebnost výcviků na speciálních autodromech. Jednoznačně zastávám názor, že nic jiného řidiče motocyklu nenaučí vnímat stroj a nedokáže mu bezpečně nastavit „mantinely“ , získat respekt a s každým výcvikem si odnést potřebné návyky.

Založením o.s. STOP NEHODÁM a prosazováním projektu se snažíme ukázat na tuto nutnost. Vlastní autorizovaná metodika, spojili jsme tvrdý výcvik na motocyklu kombinovaný s přednáškami. Dopravní psychologie, teorie ovládání motocyklu, nejčastější chyby a vznik dopravních nehod.

Je smutné, že od roku 2008 naše o.s. nikdo nevyslýšel a celý projekt jsme spolufinancovali ze svého! Suplovali nečinnost státu, těch „mocných“ a vyučovali za svoje. Vybudovali jsme velmi silný základ naší motoškoly!

Pro frekventanty našich kurzů je každý takový přínosem a dle Vašich ohlasů si nutnost takových škol uvědomujete a příležitostně se na autodromech zdokonalujete.

Je přece naprosto lidské, že člověk je zvědavý a chce poznat nepoznané. Je tedy velmi pravděpodobné, že se během jízdy na motocyklu v běžném silničním provozu dostaneme do situace, kterou neznáme, ale chceme si ji dobrovolně vyzkoušet!

Zkrat, chyba, nikdy nenacvičovaná technika ovládání a může být zle! Když se nic nestane a nebo jsou odřené jen plasty, je takřka vyhráno. Získáme 1. školení a vím, kam se už nechceme dostat. Pozor ale, v běžném silničním provozu se nám zhruba každá 3. nehoda může stát osudnou! Na autodromu máme šanci „nepatrně“ vyšší! Asi přežijeme bez vážných zranění 1000 nehod!


3 : 1000 !

Kdybychom byli důslední a počítali výdeje na záchranu každého lidského života, na všechny operace a rehabilitace a případné sociální dávky, na materiální škody vzniklé při zbytečných nehodách a přičetli „rozházené“ peníze na bezvýsledné kampaně, asi bychom v každém ze čtrnácti krajů mohli za státní postavit specializovaný motocyklový polygon pro výcvik řidičů motocyklů a skútrů v různých rychlostních režimech.

Připravili jsme vlastní program výuky a k tomu moderní metodiku výcviku, která se opírá o bohaté zkušenosti každého z našeho týmu. Od roku 2008 jsme se snažili na BESIPu předložit základy strategie a vysvětlit potřebnost motoškol.

Dnes již existuje několik privátních motoškol a je určitě dobré porovnávat výsledky. Další z důležitých faktorů, kde je výcvik prováděn. Myslím si, že výcvik od rychlostí nad 40 km/hod. nelze vykonávat na plochách parkovišť supermarketů a letišť. Zde chybí ten nejdůležitější prvek a tím je čitelnost vozovky a v neposlední řadě je bezpečnost (obrubníky, sloupky, lampy atd.)!

O tom, že něco může naučit „motorkáře“ „bezpečnostní rám“ namontovaný na Monsteru pochybuji ze všeho nejvíc!

  • Přece přídavné zařízení, které je namontováno hluboko pod těžištěm motocyklu, výrazně změní stabilitu stroje a v tu chvíli nemá se sériovou motorkou nic společného!
  • Naprosto se mění způsob ovládání motocyklu a tělo se musí přizpůsobit koordinaci pohybů tomuto přídavnému zařízení.
  • Nesmíme zapomenout na další důležitý moment a tím je sblížení se na trati se svým vlastním motocyklem. Je životně důležité, vyzkoušet si právě na něm prvky ovládání v bezpečí autodromu. Vše co na silnici nepatří.
  • Vyzkoušet si přídavný rám na zapůjčeném motocyklu, který má daleko od ovládání standardního, spíš je třeba brát jako vhodnou atrakci, než jako důležitý bod výuky!

 

Malý obsah vše spasí?

Ne!

Nemohu souhlasit s názorem o fyzických schopnostech mladých uchazečů o ŘP. Zde je asi opravdu veliký individuální rozptyl. Pravdou je to, co uvádí slečna Konárková, že mentální příprava řidičů je naprosto nedostatečná. Zde jenom doplním, že nedostatečná mentální příprava vychází z falešného přesvědčení o vlastní dokonalosti a jakési nezranitelnosti. Když ne zcela dobře ovládám motocykl, ale zatím mi všechno, jakž takž vycházelo, nabudu asi tento falešný pocit!

Zde je ale potřeba si uvědomit, že i ta nejslabší kubatura naše tělo zrychlí na 60 km/hod a mentálně nepřipraven se zmrzačím jak na padesátce, tak na půllitru či litru!

Na spoustě příkladů bych mohl ukázat, že menší obsah není vždy všespasitelný.

Čili se mnou budete asi souhlasit, když uvedu, že získat mentální schopnosti k řízení motocyklu lze pouze výcvikem (motoškolou) na bezpečných tratích a po získání zkušeností a tolik důležitého respektu při jízdě na motocyklu, není až zase tolik důležitý věk.

Ten kdo „projde“ motoškolou a sám vidí, že není sto zabrzdit motorku z 50-ti km ani na 30-ti metrech! Neosvojí si součinnost práce těla, končetin a ovládacích prvků motocyklu, pochopí, že v provozu nemá co dělat. Když to nepozná sám, vidí a kriticky hodnotí jeho výsledky instruktor. Takový účastník si musí pod vedením výcvik zopakovat znovu. Ne úplně všem se tak může splnit sen o bezstarostných jízdách.

Pro mne osobně je vždy na konci výcviku tou největší odměnou, když slyším od mladých kluků , „ … ták, teď poprvé vidím, že nic neumím a mám se co učit dál“!

A nakonec o ceně výcviku.

Poslední smutná záležitost, která mne převelice trápí je ta, že autodromů je v republice velmi poskrovnu a tudíž ceny nejsou pro našince příznivé. Nebo je to něčím jiným, ale už se dočítáme, že Brno hrozí, že má málo a je třeba dohnat nějaké státní dotace, nebo . . . !

Jen pro srovnání – když jsme poptávali ceny pronájmu (zadání bylo pro všechny zcela stejné) autodromu v Brně a Mostě, na Lausitzringu a v Sachsenringu, z našeho srovnání vychází zcela bezkonkurenčně nejlépe Lausitz!

Vyhrává nejen flexibilností a tudíž největší vhodností pro motoškolu. Délka trati přes 11 km! Cena pronájmu je 230 tis. Kč na jeden den!

V Brně nám splní naše přání za 400 tis ovšem bez DPH 20% a v Mostě příznivějších 290 tis., ale také plus DPH 20%! Zázemí všech autodromů je velmi podobné, tedy až na Most, nabízí nejskromnější podmínky!

Sachsenring je za shodnou cenu s Lausitzringem, tj. 230 000,- Kč na celý den, je krásný a skvělý, ale pro základní výcvik je méně vhodný.

Náš vítěz – zcela jednoznačně – Lausitzring.

Na úplný závěr.

Naším cílem je nabídnout motoškolu každému, tzn., že se snažíme výcvik provádět za cenu dostupnou lidem.

Domníváme se, že skutečným přínosem pro bezpečnost na našich silnicích je povinná nadstavbová výuka v motoškolách a na autodromech. Je to ale dřina! Na podporou a pochopení tohoto ze strany zákonodárců si asi budeme muset ještě počkat!

Vydávání letáčků, drahé a nefunkční kampaně, vypracovávání dalších méně či více alibistických studií a dlouhé a drahé rokování co s nehodovostí motocyklistů! To už zde, v těchto krajích, probíhá více než 20 let a změny? Komické, nicneřešící, neúplné, nekoncepční atd.!

Penězovody odsávají z různých zdrojů ohromné částky a to co by mohl být přínos pro nás pro všechny je odmítáno!

Dokud motocyklistům nenabídnete takový výcvik , který obsáhne vše s čím se během jízdy na silnici může setkat a nenabídnete trénink, jak situaci řešit „nanečisto“, řidiči budou dělat chyby! Chyba v provozu = víc jak 100 mrtvých na českých silnicích za rok! Každý slunný den jeden mrtvý!

Prosím Vás a předem děkuji (děkujeme) za Váši odpověď. V případě doplnění informací mne prosím kontaktujte viz. níže.

Vladimír Mašek

Předseda občanského sdružení STOP NEHODÁM

 

Duben 14, 2011

Štítky:
  • čau čau .. ktomu nemam co dodat co jsi napsal…. taky si myslim že motorka
    na letišti s přídavnejma kolečkama te nic nenaučí ….
    prostě to chce jezdit jezdit jezdit, pak aby někdo poradil a znova jezdit a
    jezdit.. na věku si myslim nezáleží protože jezdim od 7mi let a myslim si
    čim dřív se začne tim líp… každopádně výuka na dromech má svuj smysl….
    jsou tam reálné zatáčky člověk musí odhadovat brzdné body atd, a ne jako
    minulej víkend když sem se byl podivat jak vyučoval sršeň, uprostřed letiště
    jedna guma a tý se měli vyhnout , 😀 tak to sem se docela nasmál kčemu to
    asi je…

  • Hezky jste to napsal pane Mašek. Jenomže – Vy nemáte přátele ála pan Vondra z ODS (a jemu spoustu podobných Standů Grossů, Dalíků, Nečasů a j.) aby jste tyto pány přivedl na myšlenku, že stát je lid a že naše peníze mají smysluplně sloužit nám – lidem a nikoliv jim. Jenomže to by si nemohli nakrást miliony právě za tisk předražených letáčků, vypracovávání předražených studií a mnoha jiných akcí. Samozřejmě, dnes zavřou člověka, který z nouze ukradne kus chleba. Oni ale kradou jinak – vymýšlejí předražené akce, recipročně potom dostanou od svých výherců výběrových řízení nasypáno do vlastní kapsy. Všichni to vědí, ale všichni se tváří, že to nevědí – a jede se dál. Komedie jako za totáče – jenomže dnes v zcela jiném měřítku………

  • Hezká slohovka, částečně souhlas, ale nějak mi unikají ty otázky, vždyť jsou to spíš úvahy a není tam jediný otazník… Dále moc nerozumím tomu o jakém obsahu je řeč, na ministerstvu nejsou všicni blbci a někteří vědí že kubatura = zdvihový objem (obsah je plošná míra) 😀

  • Vážený pane Mašku, předsedo o.s. (zcela jistě „nevýdělečné organizace“, jak je dobrým zvykem hlásat v ČR),

    naštěstí už nežijeme v komunismu (což mnozí v této zemi evidentně ani po 20 letech nepochopili) a proto akceptuji demokracii názorů. Absolutně však neakceptuji veřejné napadání čistého soukromého (ano – výdělečného) podnikání bez předchozího odborného posouzení, vyzkoušení, či minimálně sehnání si adekvátních informací a navíc až na úroveň státu!

    Co tímto slohovým cvičením, kde „propojujete“ (nechci být hrubý a napsat „melete“) páté přes deváté, sledujete? Aby ministr dopravy – soukromý a tolik prospěšný projekt BEZPEČNĚ NA MOTORCE s Mírou Lisým, zakázal? Nebo co vlastně tímto pamfletem, lobujícím za váš soukromý projekt, chcete vlastně říci??

    Na jednu stranu píšete, že výuka na letištích (žádám vás důrazně, abyste náš projekt neslučoval s plochami před supermarkety ani parkovišti) nezobrazuje věrnou situaci na silnicích…“čitelnost vozovky..a obrubníky, sloupky, lampy“…, na druhou stranu lobujete za více okruhů (Lausitzringů) a polygonů… Chcete snad navrhnout, aby se právě pro váš výcvik na okruhy a polygony instalovaly obrubníky a lampy?! Nebo tím natahujete ruku, abyste měli v Liberci vedle nesmyslného běžeckého areálu i nesmyslný polygon s obrubníky a busovými zastávkami..? Absolutně nechápu vámi proklamovaný rozdíl mezi výukou na „volné ploše letiště“ a „volné ploše okruhu“..!!

    Na Monsteru a ostatních našich výukových motocyklech s ochranným bezpečnostním padacím rámem, které máme mimochodem patentovány (jen pro informaci, až po vlastním vyzkoušení zjistíte, že ho taky potřebujete) jste nikdy neseděl, takže vás veřejně žádám, abyste jeho funkce ani nehodnotil, ani nehaněl a už vůbec ne ho zatracoval veřejnými prohlášeními, dokonce až na úroveň vládní!! Na výukových motorkách provádíme cca 20% z celé praktické výuky a pouze krizové situace (brzdění, naklánění, vyhýbací manévry), které pak účastníci nacvičují v 80% doby výuky na svých motocyklech, proto i vámi zmíněné přirovnání rámu k „atrakci“ považuji za hrubou urážku smysluplného, ve světě obdobného – osvědčeného a námi vymyšleného zařízení.

    Pro vaši informaci – NAŠE koncepce výuky, metodiky, praxe v kurzu a v neposlední řadě „padacích rámů“ je stavěná na základech toho nejlepšího z podobných výuk motorkářů v USA, Rakousku, Německu, Francii a Itálii, kde tento systém používali již v dobách, kdy se u nás dalo brečet u vlády, že „ten a ten dělá to a to“ a ta vláda mu to zakázala! Odkud máte „metodiku“ vy? Z metodiky autoškoly, kterou vlastníte..? Pak potěš tento lobbing, motocyklový národe… Mj. o vaší „odbornosti“ vypovídá jeden z mnoha nesmyslů vámi proklamovaných dopisem na MDČR, že motocykl má „obsah“…

    Pokud jsme vám trnem v oku, že se o nás píše, ví, naše kurzy jsou hojně vaštěvované a účastníci (zcela běžní lidé-motorkáři) odcházejí z našich kurzů naprosto nadšení, evidentně poučení a technicky o mnoho desítek procent zlepšení (oproti výuce z autoškoly!!) a navíc se k nám vracejí, pak nejspíš vy sám děláte něco špatně a nekopejte kolem sebe! A vězte, že za tím vším, co děláme my, jsou tisíce hodin prozatím nezaplacené – vysoce odborné práce v několika odvětvích – motorismus a marketing na minimálně evropské úrovni a mnoho fyzické dřiny a lopoty na české úrovni!

    A o ceně kurzů? Ta je vysoká proto, že nemáme náturu někde brečet a natahovat dlaň, vše jsme si v životě vydřeli a nikdy nic od nikoho nedostali zadarmo. A taky proto, že úroveň kurzů BEZPEČNĚ NA MOTORCE s Mírou Lisým vs. jiných „podobných“ je tolik rozdílná, na mnohem vyšší technické úrovni a navíc celostátní (objíždíme každý týden celou republiku narozdíl od vašeho 1 plácku v Liberci), že to logicky hold něco stojí. Nebo snad umíte zkalkulovat, aby se za pár set korun půjčovaly – po celé ČR + všem absolventům – nové, špičkové a nerozvrzané motocykly různých značek a kubatur??!

    Tak jako my nepliveme veřejně na jakýkoli jiný konkurenční projekt, protože si umíme spočítat, že 600 tis. motorkářů v ČR nevyškolí žádný soukromý projekt ani za 10 životů, i kdyby měl monopol (o což vám osobně nejspíš jde – zpět na stromy..), tak laskavě neplivejte ani po nás a ani po jiných podobných projektech! Protože učit reálnému vyhýbacímu manévru před pneumatikou na asfaltu ve jmenovaném konkurenčním projektu je 100x záslužnější činnost, než sedět u počítačového simulátoru u vás (pokud jste to vy s tou nesmyslnou hračičkou).

    Pane Vladimíre Mašku, předsedo o.s. Stop nehodám, pokud obratem a adekvátně napravíte výše napáchanou pomluvu a projektu BEZPEČNĚ NA MOTORCE s Mírou Lisým se na těchto stránkách veřejně omluvíte + otevřeným dopisem na Ministerstvo dopravy ČR vysvětlíte svůj omyl ve vztahu k našemu projektu, budeme ochotni upustit od nekompromisního právního postupu proti vám za zneužití neautorizovaných fotografií, textů a názvů k pomluvě. Na zaslání odkazů a kopií omluv na naši e-mailovou adresu čekáme do 30.5.2011.

    Roman Jakovec
    manažer projektu
    BEZPEČNĚ NA MOTORCE s Mírou Lisým
    http://www.bezpecne-na-motorce.cz

  • Pane Jankovče,
    určitě máte pravdu v tom, že ne zcela dobře se čtou mé slovní obraty a i slovosled někdy (skoro vždy) pokulhává za pravidly českého pravopisu. Tím jsem vás ani nikoho jiného opravdu nechtěl urazit.
    Slibuji, že pracuji na tom, abych zveřejňoval pokud možno co nejmenší počet článků a ušetřil tak případné čtenáře neporozumění, zmatenosti, nepochopení a nedobrých pocitů.
    Nic ale nemění ta skutečnost, že jsem článkem chtěl upozornit na stále přetrvávající stav na určitých ministerstvech!
    Článek vyvolal spoustu souhlasných reakcí, ze kterých mám samozřejmě radost a jednu (1) nesouhlasnou, takřka výhružnou, od „bývalého“ pracovníka StB pana M.K. a až nyní tu vaši (2.).
    Vybral jsem proto namátkou několik jmen nynějších pracovníků ministerstva a jím zřízených organizací a nahlédl do seznamů bývalých spolupracovníků státní bezpečnosti a … !
    … Je jich tolik, že se omlouvám všem ať už bývalým a nebo činným agentům!
    Naivně jsem si myslel, že na těchto postech dochází k jakýmsi prověrkám, ale jak vidno – NE.
    Toto se vás, pokud vím, netýká!?
    Tak tedy zpět k věci.
    Vaše reakce se také nečte zcela dobře a dost možná jsem zcela nepochopil, o co přesně vám jde, ale necítím se být uražen.
    V onom článku jsem uvedl, že si cením snahy, ať už ziskových či neziskových organizací, jež se staví za zlepšení situace na našich silnicích. Což mi přijde i jako pochvala pro vaši činnost.
    Uvedl jsem též, že různé překážky v podobě obrubníků atd. jsou nebezpečné a na tom také trvám! Letištní plocha je unikátní a bezpečná, ale ne vhodná pro výcvik bezpečného ovládání motocyklu. Výcvik na parkovišti, (byť uzavřeném) odsuzuji, zrovna tak jako v plném silničním provozu.
    Na závěr a to si myslím, že je pro vás asi ten stěžejní bod – rám pod motocyklem.
    Na motocyklu jezdím od dětství a výuce ovládání motocyklu se věnuji od roku 1995. Jsem naprosto přesvědčen o opaku tohoto přídavného systému a o jeho nebezpečnosti. Nemyslím si, že tato „pomůcka“ je vhodná pro výcvik, ale to ať ukáže čas!
    Trenažér a ani autoškolu nemám.
    S pozdravem
    Vladimír Mašek

  • Vážený pane Jakovec, smyslplnost vašeho rámu je stejná jako by jste chtěl v dnešní době učit školu smyku místo na foliích, tak s využitím podobného rámu pro auto z devadesátých let. Pak se nedivím naší nehodovosti, když jsme stále ve všem o minimálně 10 let pozadu.
    Nevidím přínos v tom, že se jezdec při výcviku spolehne na Váš rám, který jej v rozhodující chvíli zachrání (podrží). Pak se přece nemusí do poslední chvíle snažit svůj stroj zvládnout a svoji chybu vyřešit. K čemu to pak je, jaký to má význam? Žádný a o tom světčí i uvedené foto, kde si Váš instruktor vesele jede s nezebezpečenou přilbou. Proč asi? No protože ví, že na ústa určitě díky rámu neupadne. Jinak z mého pohledu dost neprofesionální přístup instruktora, který by měl jít příkladem.
    Pokud vaše koncepce výuky kopíruje zahraničí, jak uvádíte,tak Vám doporučuji oslovit např. M.Janákovou, která se v Německu zabývá výukou jezdců a nad Vaší moderní koncepcí by se minimálně pousmála.
    Pokud ještě dnes někdo vyučije jezdce jízdě s použitím pneumatik, tak tuto metodu výcviku již nepoužíváme ani při přípravě dětí od 5 let na motocyklech minibike. A zde jak čtu to praktikujete s motorkáři, kteří se již pohybují na silnicích? Pro mně zarážející zjištění.
    Souhlasím ale, že motorkářská obec je tak velká, že pro projekty, které chtějí snížit nehodovost je v ČR dostatek prostoru. Nebylo by spíše ku prospěchu společně sednout a opravdu připravit moderní metodiku výuky, tak aby byla jednotná pro všechny, kteří se chtějí zabývat kurzy pro motorkáře?
    Závěrem co mne trápí nejvíce, někdo tu prezentuje svůj byť odlyšný názor na věc a opět se tady zavádějí praktiky minulého režimu s doslova vyhrožováním soudní pří. Pokud jsem si 100% jist tím co dělám, bylo by mi pod úrovní se k něčemu takovému uchýlit pane Jakovec. Ale i na to bude mít asi každý svůj názor.
    Hezký večer.

  • Vážený pane jankovec musím také zareagovat na váš zde uveřejněný komentář! Využití takového rámu je podle mě nesmysl! Člověk si by neměl na nic takového zvykat! Jezdím už na moto od malička a také se tomu věnuju na profesionální úrovni! Naučení jízdy a hranic motorky a člověka by mělo být naučené hlavně na bezpečných tratí a poligonech kterých tu je opravdu málo tak jako motocyklových okruhu, motokrosových okruhů atd.!! Kde se také setká s nástrahami! Určitě ne v provozu a ne na parkovišti u obchodáku!! Tam si člověk vyzkouší veškeré hranice jak moto tak svoje a dále vše na něm co má v hlavě a jak bude jezdit! Já si myslím že největší problém je v tom že lidi nepřemýšlí mají moto, vidí v tv. závod motocyklu GP??! a hned je z něj velkej závodník a vyráží na pospas naším pěkným ulicím to pěkně roztočit! A to jedna špatná věc!!! No a určitě bych jich těch problémů bylo více! Určitě tu chybí spoustu tratí a ohledupuností ostatních řidiču! Žádní závodník z nebe nespadl a věřte tomu že pro mě zkušený pilot to má v hlavě spočítaný a řekne že jezdit neumí a jezdí z rozumem! JJ to jsem nakrojil další věc!! Hodně to je v hlavě člověka! Ale asi by se tato slohová práce dala rozepsat na hodně dlouhou stránku ale je to asi zbytečné!! Já se osobně přikláním k názoru p. maška! Závěrem mě opravdu mrzí vaše slabá obrana soudní pří! Ukazuje to na vás jaký jste člověk a jak stím padáte na pod svojí úroven!!! Jo mimochodem foto p. lysého je kdekoliv shlédnutí i v čmn kde to prezentujete a u mě ty noviny spadly pod úroven motocyklových odborníků! Měj te se krásný den!

  • Další korespondence od p. Jankovce, která mi přišla na e-mail. Už žádná debata o výchově řidičů, ale pěkně přímo na věc:
    Pane Mašku,

    celého našeho týmu a projektu samotného, se velice dotkla vaše neoprávněná pomluva a kritika – jednak našich patentovaných bezpečnostních padacích rámů a jednal námi realizované výuky bezpečné jízdy na neveřejných komunikacích (letištích), kdy jste použil zcela irelevantní, odborně nepodložené a neodůvodněné důvody proti našemu projektu. A jelikož jste tyto své nepodložené domněnky navíc zveřejnil (kopie máme k dispozici) + navíc neoprávněně použil autorské fotografie + to celé zaslal otevřeným dopisem na Ministerstvo dopravy, dopustil jste se nekalého obchodního konkurenčního jednání a pomluvy.

    Jelikož má vaše výše uvedené konání na náš projekt již hmatatelný nemalý negativní komerční dopad a způsobil jste nám tím již mj. i nezanedbatelnou finanční i nefinanční újmu, vyzývám vás naposledy, jako náš poslední návrh smíru, abyste učinil tak, jak uvádím v 1. dopisu, tzn.:

    – Pane Vladimíre Mašku, předsedo o.s. Stop nehodám, pokud obratem a adekvátně napravíte výše napáchanou pomluvu a projektu BEZPEČNĚ NA MOTORCE s Mírou Lisým se na vašich stránkách veřejně omluvíte + otevřeným dopisem na Ministerstvo dopravy ČR vysvětlíte svůj omyl ve vztahu k našemu projektu, budeme ochotni upustit od nekompromisního právního postupu proti vám za zneužití neautorizovaných fotografií, textů a názvů k pomluvě. Na zaslání odkazů a kopií omluv na naši e-mailovou adresu čekáme do 30.5.2011.

    —————————-

    Pokud, pane Mašku, učiníte nápravu vaší pomluvy tak, jak je uvedeno v předešlém odstavci, budeme považovat celou věc za vyřešenou.

    Pokud, pane Mašku, tento poslední náš návrh smíru nesplníte, a to do středy 1.6.2011 do 24,00 hod, předáme poté celý případ externí právní kanceláři, která již bude s vámi jednat v naší plné moci sama. Musím vás však upozornit, že v takovém případě po vás budeme požadovat:
    – veřejnou omluvu ve 3 vybraných celostátních denících + 3 vybraných celostátních motocyklových časopisech formou placeného inzerátu formátu A6
    – finanční satisfakci za vaší pomluvu a nekalé obchodní konkurenční jednání + zneužití autorských fotografií
    – náklady za právní zastoupení zmíněnou právní kanceláří.

    Roman Jakovec
    manažer projektu
    BEZPEČNĚ NA MOTORCE s Mírou Lisým

  • Napsat komentář