Podzim na silnici / skrytá agresivita !

. . . v létě zanedbané např. prací a jakmile se jen trochu poodhalí slunko, hurá na výlet?

Já rozhodně patřím mezi ty řidiče, kteří neváhají silniční motocykl používat až do posledního možného okamžiku a využít i jen trochu málo slušné počasí pro jízdu na něm.

Podzimní počasí s sebou přináší několik nových rizik, která během léta skoro neexistovala a proto určitě ještě o kus pozornosti navíc neuškodí!

V následujících týdnech bude skutečně sluneční svit téměř vzácností a naopak pološero a mlhavo naprostou samozřejmostí. V takovém „přismutnělém“ počasí na nás na všechny dopadají každodenní stresy s větší tíhou a náš organismus reaguje podrážděním! Útok nebo obrana! Tak to máme všichni nastavené a tak agresivitu sebou na kluzké silnice neberte a nechte ji raději někde v posilovně.

Udělejme si ten letošní podzim,,dopohody“ s úsměvem a uvidíte, že tu pozitivní náladu předáte dál a třeba i přes nepříznivé počasí ubude nepříznivých událostí … „kéž by“!

Určitě je potřeba:

  • plexištít helmy vyměnit za čitý a bez škrábanců – tma je pořád a když náhodou slunko vyjde je „setsakramentsky“ nízko!
  • vybavit helmu nosním deflektorem, který nám usnadní dýchání – vždy pouze originálním doplňkem!
  • když jsme u těch výměn, možná by stály za přezbrojení rukavice – pozor ale na ztrátu citu, zvyknout si na lehce jiné ovládání!
  • určitě by stálo za překontrolování nastavení předního světla – lépe uvidím sám a neprudím už tak poloslepé řidiče aut případným oslněním!
  • doporučuji si brát pláštěnku jen tak před chladem a samo sebou i vlhkem – kolikrát člověk ani nepostřehne, že je zmrzlej jako ho… a to brání v přesných reakcích!
  • když přidáte kus signální barvy a reflexní pruh určitě to nebude na závadu – pozor, i když se omotáme od shora dolů vestou atd.,stejně nás 9 řidičů z deseti přehlédne!
  • všeliká lesní havěť na to, jak je kdo z nás oblečený, také většinou nebere zřetel a tak průlet lesní pasáží za ranní či večerní mlhy redukovat na úplné vlažení – neuhýbají a chodí ve skupinách!
  • ve skupinách ale nemusí chodit lokální opilci a „cyklisti“, ale za to budou zaručeně neosvětlení ve tmavých hadrech nejlépe ve středu vozovky, aby eliminovali nepříjemný pád do příkopu – běžně se v těchto měsících „chlastá“ o něco víc!
  • to, že to na vlhku a prochladlém asfaltu klouže, ví i malé děcko, ale málokdo si sám řekne, „hergot“ při šedesátce potřebuji na bezpečné zabrzdění minimálně 50 m! Počítáno pro ruce a tělo, které jsou funkční a ne zmrzlé na kost!
  • nechte si u Vašich specialistů zkontrolovat a případně přestavit podvozek na mokro – tlumič řízení si změkčím sám!
  • velmi velký pozor na částečné zakrývání chladiče – raději se poraďte ve svém motoshopu!
  • Ti z Vás, kteří máte v chladící soustavě jen destilku na dromy – už je čas, mrzne!

no a my Vám všem přejeme krásně barevný podzim, plný jen nejskvělejších
zážitků! A samo ne jen na motorce.

Mazzdar

POZOR ! Podzimní termíny základního výcviku ProStart

22.10. a 28. 10. 2010 zaregistruj se včas!

Obrázek

Září 22, 2010

Štítky:

Napsat komentář